Ny stilling som ungdomsprest i Hafrsfjord sokn og Sunde sokn

Sunde og Hafrsfjord menigheter er i en spennende utvikling med økende oppslutning omkring ungdomsarbeidet. Sammen med bispedømmet oppretter de nå en ny stilling som ungdomsprest.

Ny stilling som ungdomsprest i Hafrsfjord sokn og Sunde sokn

De to nabomenighetene vil samarbeide særlig tett om å være kirke for ungdom og unge voksne på nye måter.

Ungdomspresten skal bidra til nytenkning og nyskaping og videreutvikle eksisterende fellesskapsarenaer for ungdom sammen med menighetsrådene, frivillige og ansatte i menighetene og Follow Me-nettverket.

Stillingen tilknyttes staben i Sunde, men får tilhørighet også til staben i Hafrsfjord. En gruppe bestående av personer fra begge menigheter sørger for at ungdomspresten ikke står alene og får en passende arbeidsmengde. Selv om mye arbeid vil være felles, vil noe også foregå separat for de to menighetene. Prosten er nærmeste overordnede, og ungdomspresten inngår i prestefellesskapet i prostiet.

Viktige oppgaver for ungdomspresten blir relasjonsbygging, veiledning, undervisning og ledertrening av unge sammen med andre ansatte og frivillige i menighetene. Ungdomspresten vil også ha ansvar for enkelte gudstjenester, som en del av menighetenes satsing på ungdom.  I samråd med prost kan også ungdomspresten lede enkelte andre gudstjenester og kirkelige handlinger.

Søknadsfrist er 30. august.

Les hele stillingsannonsen og søk på stillingen her.