Vandringsferie i fellesskap

Å gå sammen kan være en god støtte på livsvandringen. Stavanger bispedømme og Utstein Pilegrimsgard inviterer deg som har mistet en av dine nærmeste til et nytt tilbud. Første samling er 25. mai.

Vandringsferie i fellesskap

– Å gå sammen med andre som vi kan dele erfaringer og opplevelser med, kan være en god støtte på livsvandringen. I bratte bakker kan vi hjelpe hverandre både på veien og i livet. Velkommen til en vandring til forandring! heter det i brosjyren for et nytt tilbud fra Stavanger bispedømme og Utstein Pilegrimsgard. Der inviteres de som har mistet en av dine nærmeste, til en aktiv ferie med vandringer i fellesskap.

Å bære det som tynger

– I stedet for å sette oss ned rundt et bord og prate om våre tap, reiser vi oss opp og går sammen med hverandre i flott natur til historiske steder der vi vil bli tatt godt imot av lokalt vertskap. Sekken vi bærer med oss på turen, blir kanskje ikke lettere, men sammen kan vi bli sterkere og få styrke til å bære det som tynger. Kanskje ble livet ikke slik vi hadde tenkt, men hva nå? Kan vi gå sorgen mindre når vi går et stykke sammen? Kan vi legge noe av det tunge vi bærer fra oss ett sted og kanskje ta med oss noe annet tilbake som kan peke fremover mot noe bedre?

Diakonene Solveig Braut Tjelle og Magne Bjåstad blir med som medvandrere på samlingene og på turen.

25. mai kl. 18.30-21.00 på Utstein Pilegrimsgard
Velkomst og varmt måltid
Vandring til Utstein kloster
Kulturelt og musikalsk innslag
Kveldsbønn
Vandring tilbake til Pilegrimsgarden
Kaffe/kake og litt informasjon
Samtale om forventninger og en kort delerunde

Pilegrimsvandring 29. juni til 4. juli fra Stavanger til Røldal
Start ved Stavanger domkirke kl. 12.00 den 29. juni.
Retur til Stavanger søndag 4. juli ca. kl. 18.00
Informasjon om turen i egen brosjyre

7. september kl. 18.30-21.00 på Utstein Pilegrimsgard
Velkomst og varmt måltid
Erfaringsdeling
Kaffe og kaker
Enkel kveldsbønn
Avslutning

Du betaler vanlig pris for pilegrimsvandringen, se egen brosjyre.
Samlingene i forkant og i etterkant av pilegrimsturen er gratis.

Påmelding sendes på e-post til utsteinpilegrimsgard@kyrkja.no
Det er plass til 12 personer. Ønsker du å invitere med deg en person, kommer de i tillegg.