Velkommen til UT-konferansen 2022

I år arrangeres UT-konferansen for første gang! Den holdes 5.-6. november og er både for ungdom – og for deg som arbeider med ungdommer i Stavanger bispedømme. Meld på nå!

Foto: Marius Vervik

I år arrangeres «UT-konferansen» for første gang på Quality Airport hotell Sola 5. og 6. november. UT-konferansen består av to ulike programtilbud:

• «Ungdomstinget»
  • «Stein på Stein – Inspirasjonsdag om relasjonelt ungdomsarbeid»

Her kan du melde deg på

Se programmet her

Stein på stein – Inspirasjonsdag om relasjonelt ungdomsarbeid - lørdag 5. november

Denne fagdagen er for deg som enten er ansatt eller frivillig og som er engasjert i ungdomsarbeidet til menigheten du går i. Fagdagen er et samarbeid mellom Stavanger bispedømmeråd, Ukirke og Follow me-nettverket, og bygger på en fagdag med samme tittel som ble arrangert digitalt den 20. januar 2022. Ved å få faglige perspektiver, praktiske tips og dele erfaringer håper vi at dette både kan være til inspirasjon og styrke for ungdomsarbeidet.

Ungdomstinget - 5. og 6. november

Ungdomstinget er bispedømmets fremste organ for ungdomsdemokrati, altså ungdommens fremste mulighet for innflytelse i bispedømmet. Saker vil bli behandlet gjennom komitemøter og utarbeidelse av uttalelser, som deretter sendes til biskop, bispedømmeråd, staben på bispedømmekontoret, prostene, og alle sokn i bispedømmet.

Programmet vil også inneholde seminarer på interessante og aktuelle temaer for ungdommer, samtale med biskop Anne Lise Ådnøy, kveldsmøte og ulike sosiale tiltak.

Hvert sokn kan sende to delegater i alderen 15-30 år, i tillegg til observatører.

Det er vår erfaring at resolusjoner og uttalelser lyttes til og tas på alvor, så dette er en reell mulighet for ungdom til å øve innflytelse på kirken.

Hvorfor sende ungdommer til Ungdomstinget?

• Ungdommene lærer om og trenes i å ha tillitsverv i kirken, noen som kan være rekrutterende til bl.a. sokneråd
  • Ungdommene opplever at de og deres synspunkter er viktige for kirken
  • Menigheten investerer i ungdommene sine og verdsetter dem
  • Ungdommer møter likesinnede fra andre steder i bispedømmet, utveksler erfaringer og ideer om menighetens ungdomsarbeid

Påmelding til UT-konferansen finner du her!