– Dette har vært til stor inspirasjon

– Her er terskelen lav og omsorgen troverdig. Det sier mye om menighetens «DNA» at vi har besøkt alt fra speidergrupper til Oilers, konstaterte biskop Anne Lise Ådnøy etter visitasen i Tjensvoll menighet.

På besøk hos ishockeyklubben Oilers: F.v.: menighetspedagog Elise Løklingholm, rådgiver Gunn Heidi Dybdahl, daglig leder i Tjensvoll menighet Frode Øvergard, Kjetil Garvik fra Oilers, Anne Lise Ådnøy, rådgiver Ragnhild Halle, sokneprest Cecilie Bakkene Pedersen og prost Øivind Holtedahl.

– Å få komme til dere i Tjensvoll har vært en stor inspirasjon! Menigheten ligger i hjertet av, og har hjerte for bydelen. Her er det mye varme og rom for både tradisjoner og fornyelse. Dere ser den enkelte, samtidig som dere er gode til å bygge relasjoner og nettverk i nærmiljøet. Jeg kjenner på stor takknemlighet for alle møtepunkt, for gode samtaler og håndtrykk – for glede og engasjement! sa biskop Anne Lise Ådnøy i visitsasforedraget etter gudstjenesten søndag.

Vil mye og får til mye

– Visitas handler om å se menigheten. Det handler om å bli bedre kjent med livet her og kontakten med lokalmiljøet, gjennom møter med enkeltmennesker, grupper og lag. Dette er biskopens tilsyn med menigheten. Og jeg har sett at det skjer mye flott i Tjensvoll menighet! Fornyelse i stab og menighetsråd åpner opp for forandring og muligheter. Dette er en menighet som vil mye, og som får til mye, sa biskop Anne Lise.

Visitasen hadde et innholdsrikt og bredt program, med gode møter med både menighet og nærmiljø. Se bilder fra visitasen lenger nede på siden!

Her kan du lese hele visitasforedraget.

Det forteller om hva som skjedde i vistasen og biskopens refleksjoner etter møtet med menigheten.

På Tjensvoll menighets Facebook-side kan du lese mer om menigheten.