Invitasjon til pressekonferanse for offentliggjøring av biskopkandidater

Tunsberg bispedømmeråd inviterer til pressekonferanse i forbindelse med offentliggjøringen av kandidater til ny biskop etter Per Arne Dahl.

Hvem skal fylle bispekåpen i Tunsberg i årene fremover?

Sted: Lokalene til Tunsberg bispedømmeråd, Rambergveien 9 på Kaldnes, Tønsberg.

Tid: Tirsdag 13. mars kl 10.00.
Grunnet samlokalisering med Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB), må alle deltakere registreres i resepsjonen hos DSB kl 09:30. De blir her møtt av representant fra bispedømmet som er behjelpelig med registreringen. Selve pressekonferansen starter kl 10.00

Midt i en spennende prosess:
Bispedømmerådet mottok mange forslag til ny biskop i februar, og er snart klare med sin endelige liste over nominerte. Rådet er i en spennende prosess med mange gode, profilerte og kvalifiserte personer. Offentliggjøring av navnene skjer tirsdag 13. mars kl 10.00 på en åpen pressekonferanse.

Under pressekonferansen vil det også bli informert om den videre prosessen knyttet til tilsettingen av ny biskop.

Følg med på nettsiden og facebooksiden vår tirsdag 13. mars for å se hvilke kandidater bispedømmerådet har valgt!

Aktører:
Lill Tone Grahl-Jacobsen, leder for Tunsberg bispedømmeråd