Gudstjenester

Vel møtt til gudstjeneste! I Haugerud kirke er det gudstjeneste hver søndag og på de fleste høytidsdager. I Østre Aker kirke er det for tiden færre gudstjenester.

I gudstjenesten samles menigheten om ord og sakrament. Vi kommer sammen for Guds ansikt, med hele oss selv, med stor eller liten tro. Visjonen for gudstjenestelivet er «fellesskap og fest.»

Gudstjenestelivet i Haugerud kirke er avhengig av frivillige. Vanligvis er 3-6 personer i sving hver søndag, som kirketjenere, tekstlesere, kirkeverter og ansvarlige for kirkekaffen. Du er hjertelig velkommen til å være frivillig!

De forskjellige søndagene har ulikt preg og mange ulike tema berøres. Høytidene markeres og setter sitt preg på de ulike tidene i året. Vi har gudstjenester spesielt for barn én gang i måneden. Mange søndager feires det dåp. I lenkene nedenfor finner du liturgiene som brukes i menigheten.

Menigheten ønsker at gudstjenestene skal by på både åndelig og sosialt påfyll. Det er kirkekaffe de aller fleste søndager hele året.