Kirkene åpner igjen - varsomt

Endelig kan dørene åpnes igjen! Dagens smittesituasjon tilsier at vi kan ha åpne arrangementer. Det blir gudstjenester - og andre aktiviteter i løpet av sommeren. Les mer!

Kirkene åpner igjen - varsomt

Men det er fortsatt enkelte korona-restriksjoner. Vi ber om at alle følger disse smittevernreglene:

• Bruk munnbind inne i kirken. Du kan ta det av når du sitter på stolen din.
  • Du vil bli tilvist en plass å sitte når du kommer.
  • Husk god håndhygiene.
  • Hold to meter avstand til andre innendørs, og én meter avstand utendørs.
  • På gudstjenester, babysang og noen andre arrangementer ønsker vi forhåndspåmelding. Deltakere på alle arrangementer registreres med tanke på smittesporing.
  • Din vaksinestatus har dessverre ikke noe å si når det gjelder hvilke regler du må følge på menighetens arrangementer. Også vaksinerte må holde anbefalt avstand til andre enn sine egne nærkontakter, samt bruke munnbind.

Gudstjenester

I juni blir det gudstjeneste med nattverd i Haugerud kirke hver søndag kl. 11.15 og 12.15. I juli blir det kl. 11.15. Kirken vil være åpen fra kl. 11.00 – 13.00.

I Østre Aker kirke blir det gudstjeneste med nattverd 6. juni kl. 11.15.

Vi må registrere alle deltakere på gudstjenestene. Listene oppbevares i to uker med tanke på smittesporing. Derfor setter vi stor pris på det hvis du melder deg på i forkant av gudstjenesten. Påmeldingen starter torsdagen før gudstjenesten. Det gjør man gjennom å 1) Finne gudstjenesten i kalenderen på nettsidens forside 2) Klikke på lenke for påmelding. Svært enkelt! Eller man kan ringe menighetskontoret på tlf. 23 62 97 40.

Menighetsrådet har vedtatt en revidert gudstjenesteordning! Det betyr spesielt at det blir nye melodier til noen av de faste leddene i gudstjenesten. Ordningen skulle blitt innført 29. november i fjor, men nå kan vi endelig ta fatt. Les også egen nyhetsartikkel om dette.

Dåp og vielser

Dåp og vielser kan gjennomføres som vanlig. Det kan være inntil 20 personer til stede. Ta kontakt med en av prestene for å avtale tid.

Nyhet: tur-gruppe!

Bli med på tur annenhver tirsdag kl. 14.00 -16.00! Vi møtes utenfor Haugerud kirkes hovedinngang, og går en tur i nærmiljøet.  Ta med niste, drikke og sitteunderlag. Datoer fram til sommeren: 15.juni og 29.juni.

Påmelding til Anne Stige Beck, se nedenfor.

Matpakkelunsj

Vi starter opp igjen med matpakkelunsj i Haugerud kirke hver torsdag kl. 12.00 - 13.00. Ta med niste, vi serverer kaffe/te og noe søtt til kaffen. Velkommen til hyggelig samvær gjennom hele sommeren!

Bruktmarked

I Haugerud kirke, underetasjen, er bruktmarkedet åpent lørdag 12. juni kl. 11.00 -14.00. Enkel kafeteria. Velkommen til hyggelig kaffeprat og god handel.

Av hensyn til smittevernet er det:

• Påbudt med munnbind, unntatt når du sitter ved bordet.
  • Inntil 3 personer inne i bruktmarkedet om gangen.

Babysang

Det er utendørs babysang hver torsdag i juni måned kl. 10.00 (babyer fra 7 mnd.) og 11.00 (babyer 0 – 6 mnd.). Påmelding til Sara Moss-Fongen på e-post, se nedenfor.