Konsert i Haugerud kirke onsdag 8. februar

Flygelaksjonsuka fortsetter. Denne gang med det prisbelønte damekoret Koriander, pluss Nerina Weiss og Daina Molvika på cello/piano.

Konsert i Haugerud kirke onsdag 8. februar

Vel møtt til konsert igjen!

Haugerud kirke onsdag 8. februar 2017 kl. 19.00.

Flygelaksjonen fortsetter med vakker kormusikk. Vi møter damekoret Koriander fra Hellerud. Koret vant gull i sin klasse ved den internasjonale korfestivalen i Venezia våren 2016!

Under dirigentene Julia Selina Blank og Trym Ramlo Ystad fremfører de Norske folketoner av E.Grieg, verker av G.Holmsen, R.Kjøsen, K.Rehnquist, B.Ståbi, W.H.Monk og L.Cohen.

Denne kvelden får vi også høre Nerina Weiss, cello, og Daina Molvika, flygel.

Billetter 200/150/ungdom og studenter gratis. Alle inntektene går til Flygelaksjonen!

Flygelaksjonen

Haugerud kirke trenger et godt flygel til sine mange musikalske aktiviteter. Enkeltpersoner og bedrifter i Østre Aker og Haugerud sokn inviteres til å gi et bidrag til formålet. Aksjonen startet høsten 2016, og arrangerer Flygelaksjonsuka i starten av februar med tre utsøkte konserter og hvor vi benytter et flygel som vi har fått låne, maken til det aksjonen søker å skaffe.

Denne konserten er den andre i Flygelaksjonsuka. For mer om Flygelaksjonen, klikk på lenkene nedenfor.

Mer om de opptredende

Koriander

Koriander er et damekor med utspring på Hellerud, og består av 40 sangglade damer ledet av dirigent Julia Selina Blank. Repertoaret spenner fra gamle folkeviser via Alf Prøysen til Leonard Cohen.

I mai 2016 deltok Koriander i den internasjonale korfestivalen Venezia in Musica i Italia, hvor koret ble vurdert til gull i sin klasse av et anerkjent internasjonalt dommerpanel.

Følg koret på Facebook: www.Facebook.com/Koriander.Hellerud

Følg koret på Instagram: https://www.instagram.com/koriander.hellerud/

Velkommen til korets nettside for mer informasjon: www.bricksite.com/koriander

Nerina Weiss

Nerina Weiss er til daglig antropolog og jobber som forsker. Hun har studert Cello ved Konservatoriet i Wien under Josef Luitz og Robert Nagy 1993–2002. Hun har deltatt i internasjonale konkurranser og er «Preisträger» ved blant annet Jugend Musiziert Kompetansen i Østerrike 1988 og 1990. Hun har opptrådt både som solist, kammermusiker og i diverse orkesterformasjoner i Wiener Konzerthaus og Musikverein i Østerrike samt opptrådt i Norge, Kypros, Tunisia, Ungarn, Sverige, Danmark og Senegal.

Daina Molvika

Daina Molvika er utdannet komponist fra sitt hjemland Latvia, med tilleggsutdanning fra Norges Musikkhøgskole og fra Danmark. Hun kom til Norge i 2007 og ble organist i Haugerud kirke et par år senere. Hun har hatt flere komposisjonsoppdrag i Latvia, og i Norge, bl.a. med fremførelser under festivalhøymesser i Østre Aker kirke ved Oslo internasjonale kirkemusikkfestival. Også i år blir det urfremføring av et verk av henne 19. mars i Østre Aker kirke.