Skjærtorsdag i Haugerud kirke

Også i år har vi en annerledes gudstjeneste på Skjærtorsdag kveld, med felles måltid hvor vi bl.a. minnes den jødiske bakgrunn for påsken.

Skjærtorsdag i Haugerud kirke

Skjærtorsdag, 2. april, feirer vi gudstjeneste sammen i Haugerud kirke kl 18.00, det er altså ikke gudstjeneste i Østre Aker kirke den dagen. Ta kontakt med soknepresten, se nedenfor, ved behov for kirkeskyss.

Todelt gudstjeneste

Denne gudstjenesten blir todelt. Vi samles først i menighetssalen bakerst i kirkerommet. Der bruker vi en forenklet utgave av det jødiske påskemåltidet med noen av de spørsmål og svar som hører med i det, knyttet til ord også fra det nye testamente, med smak av urter, salt og surt, brød og vin. Det avsluttes så med et agapemåltid, et kveldsmåltid – alt omkranset av salmer som hører til dagen. Deretter går vi inn i kirken under salmesang og samles til nattverdfeiring.

Det er altså en annerledes gudstjeneste, men vi vet at den er givende og en fin måte å minnes både den jødiske bakgrunn for påsken og gi vår kristne påskefeiring den sammenheng den står i.

Vel møtt til fellesskap om påskemåltidet, kveldsmat og nattverd!