Med brød og vin fra egen hage

Sagene og Iladalen menigheter ligger midt i byen, omgitt av blokker, veier og folk. Det stopper dem ikke fra å ha grønne fingre.

Høst: Åpningsgudstjenesten av visitasen ble holdt utendørs ved Iladalen kirke. Foto: Johannes Ek Reindal

-Dette er laget av mirakelkorn, sier sokneprest Knut Rygh om nattverdsbrødet.
Han har rett i mer enn én forstand. En ting er at en menighet dyrker sitt eget korn. En annen er at kornet faktisk kalles mirakelkorn fordi det kan høstes svært seint på året.
Iladalen kirke stiller også med nattverdsvin laget av egne druer. Årets årgang er fyldig, med markert sødme.

Brød og vin Ila.JPG

Visitas

Denne uken gjennomfører biskop Kari Veiteberg visitas i Sagene og Iladalen kirke. Som vanlig startet det hele med gudstjeneste. Det uvanlige var at det skjedde utendørs.

Samtaler med staben, besøk på skoler, dypdykk i menigetenes arbeid, møte med bydelspolitikere er bare noe av det som står på programmet denne uken.