Studentprestene i Oslo

Alle trenger noen å snakke med en gang i blant

Til studentprestene kan du komme med hele livet ditt. Det er rom for å snakke om alle slags tema, og det er rom for å lete etter ordene for hvordan du har det. Ingenting er for stort eller for lite til å ta med inn i samtalen. Vi har taushetsplikt og tid.

Studentprestene tilbyr samtaler til alle studenter uavhengig tro og livssyn. Du kan komme til oss for å snakke om

• identitet og det å finne seg selv
  • relasjoner, familie, venner og kjæreste
  • tunge perioder og vanskelige tema
  • motivasjon og studiehverdagen
  • mening, livssyn eller tro
  • du har det vondt men ikke har ord

Studentprestene er ansatt av Den norske kirke for å være en ressurs for studenter. Ved alle større læresteder i Norge er det tilbud om studentprest.

Du finner oss på:

Vi arrangerer og deltar i debatter og sosiale studentaktiviteter. Følg studentprestene på Facebook!

Søndager feirer vi gudstjeneste i Kulturkirken Jakob klokken 20:00.

Oversikt over landets studentprester

Studentprestene i Oslo bispedømme
Anne Anita Lillebø, ledende studentprest, og Camilla Oulie Eskildsen er studentprester på Universitetet i Oslo.
Siri Magnusen på OsloMet.
Kristian Knapstad er studentprest på Handelshøyskolen BI.