Få påskegudstjenester og konserter fra Nidarosdomen direkte hjem til deg

I påskeuken kan du flere ganger få direktesendte gudstjenester og konserter fra Nidarosdomen hjem til deg. Den norske kirke sender direkte fra katedralen i Trondheim - på Facebook gjennom hele påsken. Det blir kveldsgudstjenester palmesøndag, langfredag og 1. påskedag - og konserter langfredag og 1. påskedag.

Få påskegudstjenester og konserter fra Nidarosdomen direkte hjem til deg

LENKE TIL DEN NORSKE KIRKES FACEBOOK-SIDER, HVOR GUDSTJENESTENE OVERFØRES.

Gudstjenestene og konsertene overføres på Den norske kirke sine Facebook-sider. Her presenteres digitale gudstjenester og arrangement hver dag, disse kan også hentes opp på Facebook-siden etter at de er sendt.

I påska blir gudstjenestene og konsertene fra Nidarosdomen en viktig satsing.

- Det er flott å kunne presentere gode gudstjenester og konserter fra nasjonalkatedralen i påska. Slik gir vi et tilbud til alle de som sitter hjemme. Nidaros domkirke har alltid hatt en sentral funksjon i krevende tider for nasjonen, også derfor er det naturlig å overføre herfra til hele Norge i påska, sier biskop Herborg Finnset.

De tre gudstjenestene arrangeres kl. 18.00. Konsertene langfredag og 1. påskedag sendes kl. 19.00, her vil katedralens unike Steinmeyerorgel (som fylte fem år i fjor) ha en sentral rolle.

PS: Du kan også se programmene uten å ha egen Facebook-konto. Slik logger du deg inn.

Slik blir programmet:

• Søndag 5. april (palmesøndag) kl. 18.00: Kveldsgudstjeneste fra Nidarosdomen. Sokneprest Andreas Hilmo Grandy-Teig. Domkantor Magne Harry Draagen. Trompet: Odd Bjørn Lund. Sangere fra Nidaros domkor med dirigent og domkantor Karen Haugom Olsen.
  • Fredag 10. april (langfredag) kl. 18.00: Kveldsgudstjeneste fra Nidarosdomen. Kapellan Marie Farstad. Domkantor Magne Harry Draagen. Sangere fra Trondheim vokalensemble.
  • Fredag 10. april (langfredag) kl. 19.00: Konsert fra Nidarosdomen
    Domkantor Magne Harry Draagen. Sangere fra Trondheim vokalensemble.
  • Søndag 12. april (1. påskedag) kl. 18.00: Kveldsgudstjeneste fra Nidarosdomen. Biskop Herborg Finnset. Domkantor Petra Bjørkhaug. Trompet: Eli Blåsmo. Sangere fra Nidaros domkor med dirigent og domkantor Karen Haugom Olsen.
  • Søndag 12. april (1. påskedag) kl. 19.00: Konsert fra Nidarosdomen

HER KAN DU SE ANDRE VIDEO-STRØMMEDE GUDSTJENESTER FRA HELE BISPEDØMMET GJENNOM PÅSKEN