Familiesamling i sørsamisk menighet

I mars hadde sørsamisk menighet familiesamling i Trondheim med gudstjeneste i Nidarosdomen. Temaet for årets samling var språk og kultur.

Familiesamling i sørsamisk menighet

Under gudstjenesten var det utdeling av Mijjen gærhkoegærja («Vår kirkebok») til fire barn, og presentasjon av to av årets konfirmanter.

Det var også presentasjon av to fra det nye menighetsrådet (Saemien Åålmegeraerie) (fra venstre leder Sara Katarina Åhrén og Laila Anita Otervik), og  May Bente Jønsson, nominert til Samisk kirkeråd fra sørsamisk område.

Språk og kultur

Familiene hadde også sofasamtale om språk og kultur med tittel "Gleden med språket" og språkworkshop. I tillegg til underholdning for barn og unge med uteaktiviteter og filmvisning.