- Vi må brøle for å vekke folk

- Jord og skaperverk brøler mot oss! Vi må bli medskapninger med alle skapningene på jorda. Ikke motskapninger, som vi er nå. Vi hører sammen. Vi er vevd inn i hverandres liv. Vi må brøle sammen med våre medskapninger for å vekke opp folk, sa biskop emeritus Tor Singsaas til de mange som deltok i «Klimabrølet» i Trondheim.

- Vi hører sammen. Derfor må vi vekke hverandre, sa biskop emeritus Tor Singsaas under Klimabrølet på Brattøra i Trondheim.

Biskopen var en av flere appellanter før de mange hundre på Brattøra i Trondheim brølte i kor for å understreke klimakampen.

Les mer om Klimabrølet her

- Skaperverket sukker og stønner over den måten vi mennesker lever på jorda. Vi har ikke lyttet etter sukkene og stønnene til våre medskapninger. Dyrene, fuglene, fiskene, blomstene og humla. Vi har bare tenkt på oss selv og våre egne nære og kortsiktige behov, sa Tor Singsaas fra scenen på Brattøra i Trondheim.

Les hele apellen fra biskop em. Tor her.