Historisk konfirmantleir i Stjørdal

For aller første gang kunne Nidaros bispedømme og Kristen idrettskontakt (KRIK) invitere til KonfAction Trøndelag. 200 konfirmanter fra ulike menigheter i Trøndelag fikk med seg aktiviteter, sceneshow og leirliv.

KonfAction i Trøndelag for aller første gang. Den første regionale konfirmantleiren i Stjørdal ble en suksess. (Foto: Gaute Ulltang, KRIK)

Konfirmantleiren er et tilbud til hele bispedømmet. Akkurat i år har taket på deltakerantall vært 200, på grunn av koronapandemien. Leiren har også vært preget av tydelige smittevernstiltak.

Likevel har konfirmantene fått tilbud om ulike aktiviteter. De 200 leirdeltagerne fikk velge mellom terrengsykling, dans, «kreativ», film og foto, bordspill, fotball, volleyball, klatring, «63 grader nord», villmark og frisbeegolf.

- Det har vært mye lek og moro for de 200 konfirmantene som har vært her. Vi håper at vi neste år kan flerdoble antallet. Nå er vi takknemlig for at vi fikk til å gjennomføre leiren dette året, med fokus på smittevern, sier rådgiver i Nidaros bispedømme Aud Kristin Saltvik Aasen.

Hver morgen og kveld under leiren har det vært sceneshow, undervisning og lovsang. Konfirmantene fikk lære en egen leirsang, og det har vært underholdningskveld, quiz og konkurranser.

Se NRK Midtnytts reportasje fra KonfAction Trøndelag her: https://tv.nrk.no/se?v=DKTL98100820&t=612s