Kulturkveld med Olav Fykse Tveit

Onsdag 30. september klokka 19.00 er det kulturkveld i Byåsen kirke med preses Olav Fykse Tveit i samtale med sokneprest Steinar Leirvik. Musikk ved Trio no Treble.

Kulturkveld med Olav Fykse Tveit

Olav Fykse Tveit har ledet 500 millioner kristne i 110 land som generalsekretær i Kirkenes Verdensråd. Da var det sikkert nyttig med barneår i Åfjord!

• Lederen for den norske kirke skal utfordres på viktige spørsmål:
  • Er det noen framtid for folkekirken i Norge?
  • Prester med ekstreme meninger, får de for mye plass, og skal det være plass for alle?
  • Hva kan kirka i Norge lære av kristne som lever under andre himmelstrøk?
  • Og hvorfor er "sjefen over alle sjefer" i kirka - så interessert i biler?

Trio no Treble består av Lars Marius Hølås (bratsj), Eivind Rossbach Heier (cello) og Jostein Bolås Brødreskift. (kontrabass) Siden oppstarten i 2017, har det spilt suksessfulle konserter i Trøndelag og resten av landet. De spiller alt fra klassisk til popmusikk, og kombinerer fremragende musikalske ferdigheter med spilleglede og humør. På kulturkvelden vil de spille både klassisk musikk og salmer, med egne arrangement.

Alt dette skjer i Byåsen kirke onsdag 30. september kl. 19.00

Billetter i Byåsen kirke eller på Hoopla.no kr. 150/100: https://byaasenkirke.hoopla.no/sales/530273869...

Kulturkvelden streames også direkte på facebook-sidene til Byåsen menighet og Nidaros bispedømme.