Tente lys på kirketrappa

Gudstjenesten var avlyst i Lade og Bakke også denne helga, men på kirketrappa kunne folk tenne lys og lytte til orgelmusikk.

Tente lys på kirketrappa

Søndag 22. mars kl. 11.00 ble første gang de to trondheimsmenighetene inviterte til lystenning i stedet for gudstjeneste. Folk var invitert via nettside og sosiale medier, og mange benyttet anledningen til å tenne lys og lytte til musikken fra kirkeorgelet.

- Vi hadde lyst til å gi en sånn mulighet til menighetsfellesskap, også nå når gudstjenestene er avlyst. Flere av dem som var her, ga uttrykk for at det var godt å tenne lys og se ekte ansikt - og kjenne på at vi er flere som har behov for å oppsøke kirken akkurat nå. Alt ble gjort utendørs og alle holdt forsvarlig avstand for å unngå smittefare, sier sokneprest i Lade, Angelik Grandy-Teig.

Etter forsøket i helga, er dette noe menighetene ønsker å fortsette med så lenge det ikke avholdes gudstjenester.

SE VIDEO AV LYSTENNINGEN FRA ADRESSEAVISEN HER (NB! KREVER ABONNEMENT)