Bispevisitas i Namsos: Møtte skoleungdommene i kirka

Namsos kirke var fullsatt da biskop Herborg møtte lokale skoleelever til formiddagsgudstjeneste under bispevisitasen.

Biskop Herborg Finnset fikk god kontakt med Namsos-ungdommene under skolegudstjenesten i Namsos kirke. (Foto: Ole Morten Olufsen)

På femte dag av bispevisitasen i Namdal var det «Fred og vennskap» som sto som overskrift for skolegudstjenesten i Namsos kirke. Sokneprest Mark Akali og hans kolleger i kirken var vertsskap, og biskop Herborg fikk formidlet sine tanker om temaet til de flere hundre ungdommene.

Senere på dagen fikk biskop Herborg en grundig orientering om nye Namsos kommune. Fra årsskiftet vil byen være sentrum for en sammenslått enhet av det som til nå har vært Namsos, Fosnes, Namdalseid kommuner, i tillegg til Lund krets fra Nærøy kommune.

Programmet for øvrig for visitasdagen 21. november inneholder besøk ved bedriften Moelven Van Severen, møte med regionens trosopplærere og kulturkveld i Namsos kirke.

Se programmet for hele bispevisitasen i Namdal nederst på sida.