Nytt om tilskudd til fellesrådene

Stavanger bispedømme forvalter tilskudd til fellesrådene innenfor trosopplæring, diakoni, undervisning, kirkemusikk og OVF-tilskudd. Fra 2021 er det nye rutiner for disse tilskuddene.

Trosopplæring, slik som babysang, er et av fellesrådenes arbeidsområder som mottar tilskudd gjennom bispedømmet. Foto: Kirkerådet

Det er opprettet en ny side om tilskudd under FOR TILSETTE på disse nettsiden. Her ligger rapporteringsskjema for bruk av fjorårets tilskudd, felles tilskuddsbrev til alle fellesråd for inneværende år, samt etter hvert oversikt over årets tilskudd.

Brevene inneholder rammer som det er viktig for mottakerne å sette seg inn i.

OBS: Det sendes altså ikke lenger ut beskjed om hver enkelt tildeling. Hvert fellesråd må følge med på oversikten på denne siden. Siden blir fortløpende oppdatert.

Nasjonal frist for rapportering innenfor alle områder er 15. mai. Rapporter som kommer inn etter dette blir også behandlet.

LES OM TILSKUDD HER