Luke 15: Mer enn dette livet

Livet blir ganske meningsløst hvis du tar inn over deg at det er meningsløst.

Foto: Trygve Berget

Colin WaltersVi var til stede ved et møte mellom min mor og doktoren hennes. I løpet av samtalen sa han til mor at alle trenger håpet om at det er noe mer enn dette livet. Jeg smilte for meg selv og tenkte at det håpet er Jesus Kristus. Livet blir ganske meningsløst hvis du tar inn over deg at det er meningsløst, at du lever og så bare dør.

Et håp Jesus gir oss er løftet om evig liv, at det virkelig er mer enn livet her på jorda. Forfatteren bak Forkynneren i Bibelen skriver at når vi dør vender "støvet tilbake til jorden som det støv det var, og ånden går tilbake til Gud, som ga den," (Forkynneren 12,7).

Dette er bare ett av de håp vi har som Guds barn, og som Paulus minner oss om: "For vi har satt vårt håp til den levende Gud, som er frelser for alle mennesker, særlig for de troende." (Paulus’ første brev til Timoteus 4,10)


Colin Walters, prest i Den anglikanske menigheten Batemans Bay i Canberra & Goulburn, Australia.

 

 

 

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"